Przejdź do treści
Wczytuję...
 22 270 61 13
 biuro@gastrochef.pl 
 Trakt Brzeski 35, 05-077 Warszawa

Ścieżka nawigacyjna

Start / Blog Grid / Kubki i filiżanki gastronomiczne do serwowania kawy i herbaty /

zielona herbata

Prowadząc lokal świadczący usługi gastronomiczne zapewne wiesz doskonale, że nie sprzedajesz produktu ani nawet ceny. Kawiarnie należą do najbardziej rozpowszechnionych form działalności gastronomicznej i radzą sobie całkiem nieźle także w polskich warunkach. Dzieje się tak, ponieważ wizyta w kawiarni (herbaciarni) ma zaspokoić różnorodne potrzeby, czasami mało oczywiste. Jak (i czy) pomagają w tym kubki i filiżanki gastronomiczne do serwowania kawy i herbaty?

Czy ulubiony ciepły napój zawsze smakuje tak samo? Goście odwiedzający swoje ulubione punkty z kawą i herbatą na mapie miasta już znają odpowiedź na to pytanie. Coś zawsze przyciąga nas w dane miejsce. Może to klimat, który tworzy obsługa? Albo po prostu chwila wytchnienia, gdy po ciężkim dniu możesz rozkoszować się ulubioną filiżanką naparu. Przekonaj się jaki sekret kawy i herbaty skrywają przed tobą specjaliści od marketingu. Czy sprzedają nam coś więcej niż kawę i herbatę?

Spijanie czasu

Czy Ty także spożywasz kawę i herbatę w pośpiechu? Brak czasu najbardziej doskwiera mieszkańcom wielkich miast, którzy pomimo relatywnie dobrych zarobków, nie realizują w pełni swoich pasji, zaniedbują siebie oraz spotkania ze znajomymi. I wtedy pojawia się ona – kawiarnia – oferująca dostęp do Internetu, najświeższej prasy i książek, gier... Profesjonalna obsługa zawsze powita Cię z uśmiechem i zapisze imię na kubku. Z jakiegoś powodu kawiarnie wrosły w klimat wielkomiejskiego życia na całym świecie i zadomowiły się tam na dobre.

W sprzedaży kawy przodują kawiarnie sieciowe, które pojawiają się przy zatłoczonych ulicach, lotniskach i w galeriach handlowych. Wszędzie tam, gdzie panuje pośpiech a one kojarzą się z relaksem i wypoczynkiem mocniej niż z kawą. Filiżanka kawy lub herbaty to tylko miły dodatek.

Dlaczego chodzimy na kawę?

Z przeprowadzonych badań wynika, że odwiedzamy kawiarnie przy okazji spotkań ze znajomymi, w drodze do pracy lub szkoły i z nagłej potrzeby. W równym stopniu cenimy sobie możliwość wypicia kawy w papierowym kubku, gdy się spieszymy jak i w filiżance na miejscu. Lubimy, gdy marka nie trzyma się sztywnych reguł i dostosowuje do naszego nastroju oraz potrzeb. Największe znaczenie w wyborze danego miejsca ma oczywiście smak i sposób parzenia kawy czy herbaty. To one dyktują naszą potrzebę powrotu w dane miejsce.

Ponadto przywiązujemy się do stylu i aranżacji budujących charakter i atmosferę lokalu. Równie dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi, lubimy gdy sprzedawca zamieni z nami parę zdań, doradzi nowość lub przypomni o promocji.

Marketing i kawa

Kawa i ciasteczko, kanapka z herbatą – coraz dalej odchodzimy od tradycyjnego spożywania tych napojów. Czy to dobrze? Taki jest utrzymujący się od kilku lat trend i nie należy za to nikogo winić. Lepiej przyjrzeć się w jakim kierunku zmierzają kawiarnie i przekuć doświadczenie konkurencji we własny sukces. Dobrze zaopatrzona kawiarnia to ta, która posiada różne opcje w menu, nie tylko te tradycyjne. Herbata zimowa z goździkami i pomarańczą, jesienna kawa-grzaniec, kawowe desery... Oprócz nich w menu znajdziemy także świeże soki, czekoladę, lody i zimne napoje.

Okazuje się, że podawanie kawy ma znaczenie, lubimy przecież jak coś nie tylko smakuje, ale wygląda dobrze. Przezroczysty kubek jest polecany przede wszystkim do kaw o wyraźnych warstwach i herbat z dodatkami, które obejrzymy przez ścianki. Filiżanki zarezerwuj do tradycyjnych wyborów. Nie oznacza to jednak, że one nie mogą być ciekawie podane.

Jak podawać kawę?

Z pewnością lubimy wiedzieć nie tylko co, ale także ile pijemy. Trzy wielkości filiżanek do wyboru (mała/średnia/duża) są zawsze dodatkową opcją, także ceny. Dla podwyższenia sprzedaży wiele punktów gastronomicznych proponuje zakup kawy ziarnistej lub mielonej firmowanej swoim logo na miejscu. Kolejnym zauważalnym kierunkiem jest zwrot w stronę natury i to także stwarza duże pole do sprzedaży. Szczególnie, że herbaty nie stanowią tak dużego rynku jak właśnie kawy a powszechnie znamy ich działanie prozdrowotne.

Czy goście zwracają uwagę na kubki, w których podajemy im napój? Jak pokazują te same badania, niekoniecznie. Dlatego najlepiej sprawdzą się klasyczne kubki i filiżanki gastronomiczne. Wybierz takie, które będą Ci długo służyć, łatwe w utrzymaniu czystości, ceramika gastronomiczna w bieli, przezroczyste kubki gastronomiczne z podwójnym dnem.

Klienci lubią zaopatrywać się w małe gadżety gastronomiczne związane z kulturą picia kawy i herbaty: filiżanki, kubki, zaparzacze... Jeśli już ktoś zdecyduje się wypić i zjeść na miejscu, należy zadbać, by poczuł się wyjątkowo. Cukier umieszczony na spodeczku, kubek parującego naparu z pigwą zamiast cytryny... Dobre wspomnienia zostaną z nami na dłużej i właśnie na tym polega dzisiejszy czar kawy i herbaty.

Beata

Leave a Comment